ECO POWER

התקנת פאנלים סולאריים

אם חשבתם שפאנלים סולאריים הם רק אופנה חולפת, אז אתם טועים. הם כאן כדי להישאר. בזכות היתרונות הרבים של הפאנליםהסולאריים, הם הופכים לנפוצים ביותר בקרב הקהל הישראלי. ואכן, במדינה שטופת השמש שלנו, כדאי לנצל כל קרן אור. כל מי שמתקין את הפאנלים, לא מצטער על כך. מדובר בשיטה חדשנית ובטוחה לחסכון באנרגיה ועל הדרך גם לשמירה על איכות הסביבה. כדי להתקין את הפאנלים יש צורך לעבור כמה שלבים.

צרו איתנו קשר!

מהו פאנל סולרי?

פאנלים סולאריים לבית הם בעצם לוחות שעשויים כמעט ברובם מסיליקון וביכולתם לקלוט את קרני השמש ולהמירן לחשמל. מערכת סולארית ביתית כוללת מספר גדול של פאנלים סולאריים, כאשר כל תא סולארי מהווה מוליך חלקי, וכך בעצם באמצעות הולכה דו צדדית נוצר שדה חשמלי. בנוסף, פאנלים סולאריים לבית הם קלים יחסית, ועל כן כל עוד מבנה הגג גדול מ-60 מ”ר, בנוי משטח רציף פחות או יותר, בעל גישה נוחה וכמובן חשוף לשמש ישירה במרבית שעות היום, בהחלט קיימת אפשרות להתקנת המערכת. מתוך כך, לא מעט אנשים פרטיים וגם עסקים ומבנים תעשייתיים בוחרים להתקין פאנלים סולאריים – בין אם על גבי האדמה ובין אם על גבי גגות בתים פרטיים או בניינים משותפים, וכך נהנים מחיסכון כספי משמעותי ואפילו מהכנסה פאסיבית יציבה וקבועה.

 
כותרת שקופית 1
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
כותרת שקופית 2
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
כותרת שקופית 3
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה

התקנת פאנלים סולאריים - כיצד זה מתבצע ומה השלבים?

1)  שיחת היכרות וייעוץ מקדים

עוד בכלל לפני שאנו ניגשים לעבודה, בשלב הראשון בדרך לייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש,מאוד חשוב לנו שתכירו את כל שלבי התהליך המיועד ואת כל מרכיבי המערכת. בשלב הראשון, נציג בפניכם את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצורך התקנת פאנלים סולאריים על הגג או בכל שטח פתוח אחר העומד לרשותכם, וזאת בהתאם לגודלו, תוך היכרות מעמיקה עם יכולות הייצור של המערכות השונות המותקנות על צוות המומחים שלנו.

2) פגישת עבודה עם אחד המומחים שלנו

לאחר שיחת ההיכרות והייעוץ המקדים עם נציגנו, הגיע הזמן להתקדם שלה אחד הלאה, אנו מקפידים על קיומה של פגישת עבודה עם מומחה מטעם החברה. בפגישה זו אנו נשים דגש על אופן ייצור החשמל באמצעות המערכת ועל כל ההיבטים הנלווים לתהליכי התקנת המערכת הסולארית, לרבות, תהליך הסדרת הרישוי הנדרש לצורך הקמת המערכת, הסדרי ביטוח וכדומה. פגישת העבודה עם מומחה מטעמנו, תאפשר לכם ליהחשף לכל ההיבטים הקשורים לא רק בהתקנת המערכת אלא באופן תחזוקה ותפעולה לאורך השנים. 

3) תכנות המערכות הסולאריות

בשלב השלישי והאחרון של התקנת מערכת סולארית מסחרית או ביתית, אנו למעשה מתחילים לתכנן את עבודות ההקמה בפועל במקומכם ודואגים לכל היבטי הרישוי הנחוצים לכם בהתאם לאופייה של המערכת ולגודל שלה. לאחר הליך התכנון המקדים והשגת הרישיונות הנחוצים לצורך ההקמה, המומחים שלנו מבצעים את הפעולות הבאות:

  • הרכבת קונסטרוקציה אשר מהווה תשתית מובנית להנחת פאנלים סולאריים
  • פעולת הרצת כבילה מהמערכת החשמלית בעזרת כבלי חשמל ייעודים המחברים למעשה בין המערכת לבין ארון החשמל המוקם במיוחד לצורך תפעול המערכת והממיר
  • פריסת פאנלים סולאריים על גבי התשתית המובנית בהתאם לתכנית שלגביה ניתן אישור על ידי צוות המומחים שלנו.  פריסת הפאנלים חייבת להיעשות בהתאם לתכנית המקורית ללא חריגות וזאת על מנת להבטיח תפוקה מיטבית של המערכת לאורך זמן.
  • חיווט כבלים לכל אחד מהפאנלים הסולאריים המהווים חלק בלתי מהמערכת אל ארון החשמל והממיר.
  • ביצוע בדיקות תקינות של הפאנלים הסולאריים והממיר.
 

כמה זמן נמשכת התקנת מערכת סולארית

בהתאם לתכנית התקנת מערכות סולאריות המאושרת על ידי חברת החשמל, משך זמן התקנת הפאנלים הסולרים יכולה להימשך בין מספר ימים בודדים לבין מספר שבועות וזאת בהתאם לגודל המערכת שהיא פועל יוצא של גודל שטח הגג הפנוי העומד לרשותכם.

 

ההבדל בין התקנת מערכת סולרית ביתית או לעסק

הקמת מערכת סולארית לייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש יכולה להיעשות גם בבתים פרטיים עם שטח גג של החל מ-70 מ”ר ואילך, גם בגגות מבני מגורים משותפים וגם בגגות של מבנים ציבוריים גדולים הרבה יותר, מסחריים וכדומה. בכל מה שנוגע להליכי התכנון וההקמה של מערכת סולארית על הגג, בין אם מדובר בהתקנת מערכת סולארית ביתית או במערכת מסחרית, אין הבדל בתהליכי ההתקנה המצוינים לעיל. אך יחד עם זאת, עשויים להיות הבדלים בכל הנוגע להיבטי הרישוי הנחוצים לכם בהתאם לגודל המערכת ומטרות השימוש בה כיחידת הזרמה לרשות החשמל תמורת תשלום קבוע עבור כל קוט”ש ו/או כיחידת ייצור חשמל לשימוש עצמי. ההבדלים המהותיים בין מערכות סולאריות מסחריות לבין מערכות סולאריות ביתיות, באים לידי ביטוי בעיקר בגודל המערכות והיבטי התכנון השונים הנדרשים לצורך הקמתן, וזאת בהתאם לגודל השטח ותנאי השטח.